Finance methods in the automotive sector – Business agility in the age of digital disruption

  • Agility and digital trends go hand in hand, but the advantages of digitalization perform a high pressure on the established automotive companies. For years now, automotive groups have no longer been innovation drivers in the industry. This status is reserved for radical companies like Tesla. But is there any chance that conservative companies will reinvent themselves, establish leaner structures and thus regain market dominance and innovation?

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Verfasserangaben:Jonathan Huke, Patrick SiegfriedORCiD
URN:urn:nbn:de:hbz:tr5-2196
DOI:https://doi.org/10.30939/ijastech..955551
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch):International Journal of Automotive Science And Technology
Verlag:Turkish Society of Automotive Engineers
Dokumentart:Wissenschaftlicher Artikel (Fachzeitschriften)
Sprache:Englisch
Datum des OPUS-Uploads:23.01.2023
Datum der Erstveröffentlichung:30.09.2021
Veröffentlichende Hochschule:Hochschule Trier
Datum der Freischaltung:23.01.2023
Freies Schlagwort / Tag:automotive sector; business agility; digital disruption; lean management; mobility as a service; scaled agile framework; value streams; zero-based-budgeting
GND-Schlagwort:Kraftfahrzeugindustrie; Digitalisierung; Agilität <Management>; Lean Management; SAFe <Informatik>; Budgetierung; Zero-base budgeting
Jahrgang:5
Ausgabe / Heft:3
Seitenzahl:8
Erste Seite:281
Letzte Seite:288
Einrichtungen:FB Bauen + Leben
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 33 Wirtschaft
Lizenz (Deutsch):License LogoCreative Commons - CC BY - Namensnennung 4.0 International