Strategic business planning in young small and medium enterprises

  • Many SMEs are still faced with the problematic fact that their corporate structures and processes are not designed for efficient development and market positioning and there is a lack of appropriate methods and tools. SMEs are often inefficiently targeted to the internal or external demands for services. The following key questions are answered in this article: 1) Which studies are available in terms of strategic planning in young SMEs? 2) Which aspects should be considered in the implementation and control of these instruments?

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Metadaten
Verfasserangaben:Patrick SiegfriedORCiD
URN:urn:nbn:de:hbz:tr5-2169
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch):Prace Naukowe Uniwersystetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Research Papers of Wroclaw University of Economics and Business
Verlag:Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Dokumentart:Wissenschaftlicher Artikel (Fachzeitschriften)
Sprache:Englisch
Datum des OPUS-Uploads:23.01.2023
Jahr der Erstveröffentlichung:2012
Veröffentlichende Hochschule:Hochschule Trier
Datum der Freischaltung:23.01.2023
Freies Schlagwort / Tag:SME; strategic planning
GND-Schlagwort:Klein- und Mittelbetrieb; Strategische Planung
Ausgabe / Heft:250
Seitenzahl:10
Erste Seite:75
Letzte Seite:84
Bemerkung:
Eintrag in CEEOL: https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=244121
Lizenz-Informationen: https://v2.sherpa.ac.uk/id/publication/41752
Einrichtungen:FB Bauen + Leben
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 33 Wirtschaft
Lizenz (Deutsch):License LogoCreative Commons - CC BY-SA - Namensnennung - Weitergabe unter gleichen Bedingungen 4.0 International