Development a service engineering concept for SMEs

  • Many SMEs still face a problematic fact that their corporate structures and processes are not designed for efficient development and market positioning and there is a lack of appropriate methods and tools. SMEs are often inefficiently targeted to the internal or external demands for services. The goal of the research regarding contents and methodology was to investigate the practice of strategic planning and the implementation and application of service engineering in young SMEs on the one hand, and on the other hand specifically for young SMEs, whose performance and the probability of success can be increased by its application. These two goals have been achieved.

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Metadaten
Verfasserangaben:Patrick SiegfriedORCiD
URN:urn:nbn:de:hbz:tr5-2154
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch):Prace Naukowe Uniwersystetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Research Papers of Wroclaw University of Economics and Business
Verlag:Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Dokumentart:Wissenschaftlicher Artikel (Fachzeitschriften)
Sprache:Englisch
Datum des OPUS-Uploads:23.01.2023
Jahr der Erstveröffentlichung:2013
Veröffentlichende Hochschule:Hochschule Trier
Datum der Freischaltung:23.01.2023
Freies Schlagwort / Tag:SMEs; service engineering
GND-Schlagwort:Klein- und Mittelbetrieb; Service-Engineering
Ausgabe / Heft:290
Seitenzahl:15
Erste Seite:113
Letzte Seite:127
Bemerkung:
Eintrag in CEEOL: https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=210913
Lizenz-Informationen: https://v2.sherpa.ac.uk/id/publication/41752
Einrichtungen:FB Bauen + Leben
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 33 Wirtschaft
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