The development prospect of retail virtual store

  • In recent years, the retail virtual store has become the main trend in social services. More and more people tend to shop in retail virtual stores. With the development of 3D virtual reality, this trend is getting stronger and stronger. Therefore, the development prospect of virtual retail stores has attracted much attention. This paper examines the impact of companies' and users' popularization of helmet gadgets on in-store traffic and analyzes how virtual reality (VR) could enhance the customer experience throughout the shopping trip. A qualitative research design has been used, which also included conversations with both professionals and consumers. Moreover, this paper seeks to break new ground by attempting to use the current literature to help predict future directions and trends for online shopping.

Volltext Dateien herunterladen

Metadaten exportieren

Metadaten
Verfasserangaben:Patrick SiegfriedORCiD, Zhu Quankum
URN:urn:nbn:de:hbz:tr5-1971
DOI:https://doi.org/10.26480/mecj.01.2022.14.16
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch):Malaysian E Commerce Journal
Verlag:Zibeline International
Dokumentart:Wissenschaftlicher Artikel (Fachzeitschriften)
Sprache:Englisch
Datum des OPUS-Uploads:10.01.2023
Datum der Erstveröffentlichung:16.08.2022
Veröffentlichende Hochschule:Hochschule Trier
Datum der Freischaltung:10.01.2023
Freies Schlagwort / Tag:retail; virtual reality; virtual store
GND-Schlagwort:Virtuelle Realität; Online-Shop; Einzelhandel
Jahrgang:6
Ausgabe / Heft:1
Seitenzahl:3
Erste Seite:14
Letzte Seite:16
Einrichtungen:FB Bauen + Leben
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 33 Wirtschaft
Lizenz (Deutsch):License LogoCreative Commons - CC BY - Namensnennung 4.0 International