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The principles of communication on refugees in the context of post-truth

  • This article investigates the representation of the issue of refugees travelling to the Italian coast that was reported by two major Italian newspapers between August 8th and August 19th, 2017. Using analysis tools belonging to communication theory and cognitive sciences, i.e. the concepts of frame and attitude, this article highlights two major points: firstly, the analysis reveals how the two newspapers aimed at establishing a specific relationship with their readers on this topic in the relevant period on the basis of specific interpretative models; secondly, each of these interpretative models relies on the representation of specific emotions which play a central role in the interpretation of reality according to a characteristic facet of the definition of post-truth.

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Verfasserangaben:Giacinto Davide Guagnano
URN:urn:nbn:de:hbz:tr5-2709
DOI:https://doi.org/10.1080/23753234.2019.1664918
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch):Church, Communication and Culture
Verlag:Taylor & Francis
Dokumentart:Wissenschaftlicher Artikel (Fachzeitschriften)
Sprache:Englisch
Datum des OPUS-Uploads:16.03.2023
Datum der Erstveröffentlichung:13.11.2019
Veröffentlichende Hochschule:Hochschule Trier
Datum der Freischaltung:16.03.2023
Freies Schlagwort / Tag:communication studies; frame analysis; journalism; refugee
GND-Schlagwort:Journalismus; Presse; Italien; Geschichte 2017; Berichterstattung; Flüchtling; Analyse; Kommunikationswissenschaft; Kognitionswissenschaft; Frame <Journalismus>
Jahrgang:4
Ausgabe / Heft:3
Seitenzahl:28
Erste Seite:323
Letzte Seite:350
Einrichtungen:FB Wirtschaft
DDC-Klassifikation:0 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke / 07 Publizistische Medien, Journalismus, Verlagswesen
1 Philosophie und Psychologie / 15 Psychologie
3 Sozialwissenschaften / 30 Sozialwissenschaften, Soziologie
Lizenz (Deutsch):License LogoCreative Commons - CC BY - Namensnennung 4.0 International